Aria Müzikleri

Birçok dizi filme müzik yapan aria müzik şirketi bu güne kadar Sıcak Saatler, Deli Yürek, Merdoğlu, Çilekli Pasta, Kimsecikler, Şafak Vakti, Artık Çok Geç, Muhallebicinin oğlu, Mertali, Günaydın İstanbul Kardeş, Avcı, Baba Evi, Benimle Evlenirmisin, Ekmek Teknesi, Karete Can, Cennet Mahallesi, Büyük Buluşma, İkinci Bahar, Serseri Aşıklar, Sırlar Dünyası, Yusuf Yüzlü, Mavi Rüya, Beşinci Boyut, Ölümüne Sevdalar, Çınaraltı, Yeni Hayat, Gurbet Kadını, Figüran, Hekimoğlu, Şükran Büfe, Ah Bir Zengin Olsam, Şubat Soğuğu gibi dizi filmlere müzik yapmıştır.

Ekip son olarak 2008’de Issız Adam filminin müziklerini yaptı.

Aria sekiz yıldır dizi film müziği üretiyor

Bora Ebeoğlu ile Cengiz Onural, Deli Yürek, Sır Kapısı, Şubat Soğuğu gibi dizilerin müzik çalışmalarına imza atan besteciler. Aria Müzik isimli şirketi sekiz sene önce kuran ikilinin eserleri beğeni topladıkça siparişler de artıyor. Eserlerini solo albüm titizliğinde hazırlamaya çalıştıklarını belirterek gelen taleplerden bazılarını geri çevirdiklerini söylüyor. Dizi müziklerinde de fanatizmin etkili olduğuna inanan Ebeoğlu ve Onural, insanların izlerken aldıkları ruh halini bestelerle de yakalama arzusunda olduklarını belirtiyor. Süper Baba’nın müziklerini hazırlayan, İnce Saz adlı grupla İkinci Bahar ve Ekmek Teknesi’ne notalarla hayat veren Cengiz Onural, ekranlara gelen yapımların yalnız bir yönden takip edilmemesi gerektiği görüşünde. Diziyi sadece müzik, senaryo ya da kurgu olarak görmenin uyum problemine ve başarısızlığa sebep olacağını, bu yüzden bütüncül bir bakış açısı yürüttüklerini vurguluyor.

Deli Yürek’in televizyonda ve gişede yakaladığı başarıyı, müzik albümüne de yansıtması, bazı söylentilere sebep olmuş. Bunların başında da ‘alternatifsiz ortamda sağlanan başarı’ eleştirisi geliyor. Söz konusu başarının alternatifsizliğe bağlanmasını kabul etmeyen ikili, «Bizce başarı, yönetmenin, senaryonun, müziğin hasılı tüm ekibin ürünüdür. Sonuçta Deli Yürek’e imzasını atan Osman Sınav çalışmalarında müziğe de diğer unsurlar kadar önem veren bir yönetmen.» diyor. Dizilere gösterilen ilginin kendilerini mutlu ettiğini belirten sanatçılar, seyircinin arsız bir tutumu olduğunu, alternatif yapımları hemen bulduğunu, bunun önüne geçebilmek için kaliteyi sürekli yüksek tutmak gerektiğini dile getiriyor.

Dizi müzikleri ses veriyor

Film müziklerinden sonra, dizi müziklerinin de yıldızı parlıyor. «Albümlü» dizilerden Deli Yürek ve İkinci Bahar’dan başka, Asmalı Konak gibi «melodisiyle müsemma» olanlar da var ekranda…

Bazen neredeyse yapımın önüne geçecek kadar popülarite kazanan film müziklerinin ardından, diziler için hazırlanan müzikler de giderek çıta yükseltmeye başladı. Deli Yürek ve İkinci Bahar’ın melodilerinin albümünün çıkmasının ardından bunu kanıtlar mahiyette büyük satış oranı yakalamaları, dizi yapımcılarına ‘müziğin es geçilmemesi’ gereğini hatırlattı. Bugünlerde ekranlarda arz-ı endam eden ve toplumun büyük kesimince yayın günü iple çekilen Asmalı Konak da başarılı senaryo ve oyuncu performansının yanısıra melodisiyle ön plana çıkan diziler arasında…

Artık dizilerin kitlelere ulaşmasında müzik, senaryo veya oyuncular kadar müzik de ağırlık taşıyor. TV izleyicisinin unutamadığı yapımlardan biri olan Perihan Abla’da olduğu gibi. «Bizim mahallede yaşar Perihan Abla»yı melodisiyle birlikte söylerken hepimiz kendi mahallemizde yaşattık Perihan Abla’yı. Veya, «Bana bir şeyler anlat baba» sözleriyle Süper Baba’yı… Başarılı olan bütün dizilerin müziği dillere pelesenk oldu.

Çorbada tuzları olanlar

İlgiyle izlenen Deli Yürek’in müziği, dizinin ruhunu yansıtmasıyla dikkat çeken örnek müziklerden biri. Dizinin müziğini yapanlar da tanıdık iki isim. Oya- Bora Grubu’ndan Bora Ebeoğlu ve Yeni Türkü’den Cengiz Onural. İkili, 1997 yılında kurdukları müzik şirketi Aria ile bu işe başlamış. Cengiz Onural, Yeni Türkü’de olduğu yıllarda içinde Baba Evi’nin de olduğu bir iki dizinin müziğini yapmış. Gruptan ayrılıp Bora Ebeoğlu ile Aria’yı kurunca da Sıcak Saatler’le işe başlamışlar ve Kuruntu Ailesi, Ah Bir Zengin Olsam, Ayrılsak da Beraberiz, Dikkat Bebek Var, Deli Yürek, Hayat Bağları, Benimle Evlenir Misin ve Yeni Hayat gibi bir çok dizinin müziğini hazırlamışlar. Deli Yürek Bumerang Cehennemi filminin de müziğini yapan her iki müzisyene göre, film ve dizi müziği yapmak yaratıcılık isteyen bir iş. Çünkü, senaryoya göre kendi saundlarının dışında farklı müzikler üretmek gerek.

Marifet, iltifatsız kalıyor

Ebeoğlu ve Onural, yaptıkları işi ciddiye aldıklarını söylerlerken bu işin popüler hale gelmesinde de katkıları olduğunu düşünüyorlar. Dizi müziğinin oluşum sürecini ise şöyle anlatıyorlar: «Dizi projesi geldiği zaman temel kadroyla bir toplantı yapıyoruz. Toplantının sonunda müziğin saundu konusunda bir karara varıyoruz ve üretim aşamasına geçiyoruz.» Bora Ebeoğlu ve Cengiz Onural dizi müziklerinin bugüne dek, hiçbir ödül kapsamına sokulmadığını eleştiriyor ve ödül talebinde bulunamayacaklarını ancak bunun eksikliğini de hissettiklerini söylüyor. Ve gülerek ekliyorlar: «Bu ödülleri Magazin Gazeteciler Derneği mi kim veriyorsa o derneğin yakınlarından bir tanesi film müziği yaparsa o gün verirler herhalde.»

MÜHENDİS MÜZİSYENLER

bora Ebeoğlu ve Cengiz Onural’ın arkadaşlıkları okul yıllarına dayanıyor. İkisi de Boğaziçi Üniversitesi mezunu. Her ikisi de mühendis. Ebeoğlu elektrik, Onural makine mühendisi. 1997’de Aria’yı kurduklarında Cengiz Onural Yeni Türkü’den ayrıldı. Bora Ebeoğlu’nun Oya- Bora grubu ise devam ediyor. Grubun yakında altıncı albümleri çıkıyor. Dizilerin jenerik şarkılarının çoğunu Oya- Bora seslendiriyor. Oya da 10 kişilik kadrosu olan Aria’nın etkin bir parçası. Aria’nın İnce Saz Resimleri adlı bir de kardeş grubu var. Bu grup, Deli Yürek gibi albümü çıkan İkinci Bahar’ın da müziklerini yaptı.

Kaynak: Last.fm

Bu sayfada bulunan metinlerin kaynağı sonunda belirtilmiştir. İçeriklerin hatalı ya da uygunsuz olduğunu düşünüyorsanız lütfen bizi bilgilendirin.