Kaynak:
last.fm
Müzige ilgisi daha ilkokul ögrencisi iken baslayan Nezih Ünen, Bursa’da doğdu ve 18 yaşında üniversite eğitimi için İstanbul’a taşınana kadar burada yaşadı. Daha öncesinde lise yillarinda fotografla da yogun olarak ugrasti. Bogaziçi Üniversitesi’ndeki ilk yilinda, BÜFOK (Bogaziçi Üniversitesi Fotograf Klübü) Üniversitelerarasi Fotograf Yarismasi’nda Türkiye birincisi oldu ve çesitli sergilerde yer aldi. Anadali makina mühendisligi olmasina ragmen, üniversitede zamaninin büyük bölümünü sanatsal çalismalarla geçirdi. Müzik ve fotografin yanisira güzel sanatlar ve tiyatro ile ilgilendi. Mezuniyetinin ardindan meslek olarak müzisyenligi seçti. Timur Selçuk ile müzik teorisi çalisti. Daha sonra Berklee ve UCLA’den aranjörlük, film müzigi ve albüm yönetmenligi (prodüktörlük) kurslari aldi. Profesyonel kariyerinde ilk olarak TRT televizyonu için Yarin Artik Bugündür, 3. Istasyon, Belene gibi dizi müzikleri yapti. Bu arada 3 yil boyunca Bogaziçi Üniversitesi’nde ögretim görevlisi olarak bilgisayar programciligi, matematik ve stüdyo teknisyenligi dersleri verdi. Müzik çalismalarinda özellikle deneysellige ve yeni kavramlar yaratmaya ilgi duydu. Bu alanda en önemli ilham kaynaklari arasinda Brian Eno, David Bowie, ve Philip Glass gibi müzisyen ve gruplar yer aldi. Temelde bir rock dinleyicisi olarak ve bati kültürü alarak yetismesinin yanisira Anadolu kültürü, özellikle modernizasyon baglaminda hep ilgisini çekti. Mogollar, Fikret Kizilok ve ilk albümü “Planet” te birlikte çalistigi Erkan Ogur, etkilendigi yerli sanatçilar arasindaydi. Profesyonel müzisyenligini reklam, film müzigi, radyo-tv kurumsal kimlik müzikleri gibi alanlarda sürdürürken,1989 yilinda Planet adli ilk albümünü, daha sonra 1993‘te, besteci ve yapimciligini üstlendigi Yasak Elma/Kara Büyü ve 1997’de Karnaval albümlerini yayinladi. Bu albümde yer alan Karnaval ile Kral Tv En Iyi Video Klip ödülü alirken, Çingene Yüregim ile de OGAE uluslararasi sarki yarismasinda 2. oldu. Bu arada albüm yönetmenligi çalismalari da yapmaktaydi. Rai’den rock’a genis bir alana yayilan çalismalarinda, müzigi sadece biçimsel olarak sentezlemeyi degil, ortaya çikan kültürel çatismayi da seviyordu. Son dönemde Özcan Deniz için 2004 yilinda “Ses ve Ayrilik”, 2007 yilinda da “Hediye” adli albümlerin müzik yönetmenligini yapti. Bunlarin paralelinde Nezih Ünen, Anadolu kültüründeki müzikleri modernize etme amaci ile uzun soluklu bir çalismaya da girmisti. Genis bir ön arastirmalardan sonra Anadolu’yu iki defa dolasarak otantik müzik, dans ve rituelleri videoya çekti. Bunlari modernize ederek meydana getirdigi deneysel çalismalar onu özgün formatta bir sinema filmi yapmaya kadar götürdü.
Devamı