1671-1750 yılları arasında yaşamış olan İtalyan besteci Tomaso Albinoni, barok dönem müzisyenidir, Venedik doğumludur ve toplam 50 kadar opera yazmışsa de en çok obua konçertolarıyla tanınan bestecidir. Aynı zamanda ses ve keman sanatçısıydı. Vivaldi’ye hayrandı. Yaşadığı dönemde yalnızca sahne müzikleri değerli bulunan Albinoni’nin entrümental yapıtları, ölümünden sonra beğenildi, günümüzde ise yeni bir ilgiyle karşılandı. Bach, onun kimi temalarını yeniden işledi.

İtalyan müzikolog Remo Giazotto 1945 yılında Tomaso Albinoni’nin biyografisini tamamlamak için Dresden’e gittiğinde, el yazması bir kağıt parçası bulur, sadece bas hattı ve altı ölçü melodiye o güne kadar ulaşabilmiştir ve bulduğu şey muhtemelen trio sonata’ya aittir, giazotto orijinal eserin kilisede çalınmış olabileceğini düşündüğü için org ekleyerek eseri yeniden yazar ve Albinoni’nin Adagio’su işte böyle doğar. albinoni’nin opus sayısı belli olmayan sol minör üçlü sonatının bir bölümü, «adagio» idi. Bu bölümden sadece basılmış numaralanmış bir bas partisyonu ve 1. kemanın el ile yazılmış iki partisi elde bulunmaktadır. 1. keman partisinde numaralanmış olan bas partisi son savaştan hemen sonra dresdner milli kütüphanesi tarafından prof.giazotto’ya gönderildi, buna göre Albinoni’nin eserlerinin konularına göre fihristi yapıldı, yayınlandı. Remo Giazotto önce bas partisyonunu ele aldı, (onu kısa bir girişle tamamladı). bu ana temel üzerine elde var olan partileri kullanarak (tümü 6 takt «mezür» ) melodik bir birlik sağladı ve esere tam bağlı kalarak bas’ın hakkını veren armonik bir bütünlük kurdu. Numaralanmış olan «bas» partisyonunun mistik yanı ağır bastığından çembalo yerine org bas’ını esas almayı yerinde bulmuştur.

Kaynak: Last.fm

Bu sayfada bulunan metinlerin kaynağı sonunda belirtilmiştir. İçeriklerin hatalı ya da uygunsuz olduğunu düşünüyorsanız lütfen bizi bilgilendirin.